Nasıl Ulaşılır ?
Hastanemiz ana binası poliklinikler katında bulunmaktadır.
HASTA HAKLARIHasta
Hakları insan haklarının sağlık hizmetindeki yansıması olup,
hastalarımızın yalnızca insan olmaları sebebi ile hak ettikleri,
uluslararası ve ulusal mevzuat ile teminat altına alınan haklarıdır.Sağlıkta
Dönüşüm Programı çerçevesinde yürütülen çalışmalardan olan hasta
hakları uygulamaları 1998 yılında yürürlüğe giren Hasta Hakları
Yönetmeliği'nin uygulanmasını sağlamak üzere 2003 yılında Hasta Hakları
Uygulama Yönergesi çıkartılarak Sağlık Bakanlığı'na bağlı tüm hastane ve
kuruluşlarında hasta hakları uygulaması yaygınlaştırılmıştır.
ÇORUM GÖĞÜS HASTALIKLARI HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİHASTA HAKLARI SORUMLU YÖNETİCİ : Başhekim Yrd. Dr.Ömer YAŞAR
BİRİM SORUMLUSU : Sosyal Çalışmacı Nurcan YILMAZHasta Hakları Birimi: Poliklinik Giriş KatıTel :0 (364) 225 58 68 / 418HASTA HAKLARI BİRİMİNİN AMACIAmacımız;
hastanemizde yaşanabilecek hasta hakları ihlalleri ile bunlara bağlı
ortaya çıkan sorunların önlenmesi, sağlık hizmetlerinin hasta
memnuniyetine uygun ve insan onuruna yakışır biçimde sunulması ve sağlık
hizmetlerinin kalitesinin arttırılmasıdır. HASTA HAKLARI BİRİMİNİN GÖREVLERİ*Hasta hakları uygulamalarının geliştirilmesi için çalışmak.*Hasta ve yakınlarından gelen şikayet ve önerileri, teşekkürleri değerlendirmek.*Şikayetleri mümkün olduğunca yerinde çözmek.*Çözülemeyen sorunlarda başvuru formunu doldurmak ve gerekli prosedürü işleterek Hasta Hakları Kuruluna sunmak.*Hasta
Hakları Kurulunda görüşülen dosyaları alınan kararlar çerçevesinde
ilgililere bildirerek gerekli işlemlerin takibini yapmak.*Hasta Hakları Uygulamaları ile ilgili Hasta/Hasta yakınları, halkın ve sağlık personelinin eğitim çalışmalarına yardım etmek.*Ayrıca
Dilek-Öneri kutularından çıkan formların takibini yapmak ve hasta
memnuniyet anketlerinin Hasta Memnuniyet Prosedürü doğrultusunda
uygulamaktır. ŞİKAYET BİLDİRİM YOLLARIHastanemizle ilgili her türlü öneri, şikayet, soru ve memnuniyetlerinizi;• Öneri-şikayet kutuları• www.hastahaklari.saglik.gov.tr• www.corumghh.saglik.gov.tr> İletişim & Ulaşım >Öneri ve Görüşleriniz > Hasta Görüş ve Öneri• E-mail: corumghh1@saglik.gov.tr• Sabim>Alo 184,• CimerKanalları ile bize ulaştırabilirsiniz.HASTA HAKLARI BİRİMİNİN İŞLEYİŞİA-Hastanın görüş ve şikayeti aynı gün alınır ve şikayet formu doldurulur.B-Çok acil bir durum varsa çözülmesi yolunda hastane idaresi aynı gün bilgilendirilir.C-Başvuru
yerinde çözüme kavuşturulabilecek seviyede ise ilgili idari ve tıbbi
bölümlerle koordinasyon sağlanarak sonuçlandırılır.D-Başvuru formu Sağlık Bakanlığı Web sayfasına aktarılır.E-Şikayete
maruz kalan hastane çalışanından birkaç gün içinde bilgi istenir.
Hastane çalışanı bu bilgiyi en geç 5 gün içinde vermek zorundadır.D-Taraflar dışında bilgi alınması gereken kişiler varsa onlardan da 5 gün içinde bilgi alınır.E-
Hastane hasta hakları birimi ve başhekimlik tarafından durum
çözümlenir. Eğer çözümlenemeyecek bir durum ise il hasta hakları
kuruluna sevki sağlanır.F-Kurulun
belirleyeceği gün ve saatte olmak üzere kurul üyeleri toplanarak
dosyaları değerlendirir, gizli oylama yapar ve oy çokluğu ile karar
alır. En geç 30 gün içerisinde dosya hakkında karar verir.G-Sonuçtan hastane idaresine, başvuru sahibine, hakkında başvuru yapılan çalışan bilgi verilir.H-Karar Hasta Hakları Birimi'ne bildirilir. Hasta Hakları Birimi, raporları arşivler.